Lycklig

Igår fick äntligen bästa Elton börja ridas igen efter en lång vila, först med massa tömkörning och så två veckors ren vila. Men igår var det dags igen. Kan väl erkänna att jag var livrädd.. Även om han verkligen är världens snällaste häst, så finns det ett par busgener bakom de snälla ögonen! Men han skötte sig strålande! Hade laddat upp med både graman (som livlina) och kärringrem, men det behövdes inte. 
Man märkte ju att han inte är riden sedan augusti, men det kändes ändå bättre än innan. 

Idag red jag honom igen medan Annie kollade på honom så att han såg okej ut också. Han var mycket bättre idag, och kändes stundtals ganska bra. Tror verkligen det här har gjort honom gott, han är mycket rundare i hela sitt rörelsemönster och inte alls lika spänd i nacken. 

Det var verkligen som att få komma hem igår när jag hoppade upp. Jag trivs där uppe på bjässarna! 
Men han är så härlig den hästen, och jag älskar honom! 

❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0