Lite mycket just nu

Här var det inte så livat..
Jasper fick jobba lite i fredags också och det blev ett ok jobb. Därefter blev det två dagars vila under helgen. Mycket lägligt då jag natten mellan fredag och lördag fick njursten igen.. Har haft det en gång tidigare och det är inte skönt vill jag lova..
Så jag har varit rätt dämpad sedan i lördags.
Jobbat har jag dock gjort som vanligt. I måndags försökte jag jogga jasper lite men det blev inte alls bra faktiskt. Jag var trött och han var tjurig. Igår red jag igen med annies hjälp. När han väl släpper humöret så känns han riktigt fin.
Idag kom vi dock fram till att han ska få vila veckan ut. Dels för att han är så sur och jag hoppas och tror att han mest bara är trött. Men också för att jag om ett par dagar ska köra upp för b96 så mina luncher går ut på att lära mig göra säkerhetskontroll på släpet och att backa. Jag börjar bli ganska snitsig på att backa, även om det tar lite tid.
Imorgon har jag lite ärenden att uträtta på morgonen och sen till stallet och ta hand om jasper och jobba hela kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0