Superjasper ❤️

Jasper var verkligen riktigt bra idag! Jag började som vanligt på galoppbanan med trav och lite galopp.
Väl inne i ridhuset fick jag hålla i kärringremmen i sadeln och säga till honom ett par gånger, men sen gick han. Det positiva idag var att jag kunde rida ihop honom lite mer, men ändå bibehålla bjudningen framåt. Han accepterade att jobba i en rund och, för att vara jasper, lite högre form men med bibehållen avspändhet och framåtbjudning.
Vi tränar fortfarande inte på annat än start, stopp, sväng och att hitta en ärlig bjudning framåt. Det har nog faktiskt aldrig varit så ridbart som det var idag!

Dagar som denna är både fantastiska men också så svåra.. Han ger mig verkligen en känsla av att han faktiskt kommer kunna bli bra! Han ger mig hopp om framtiden. Fantastiskt ju! Men det svåra i det hela är att jag måste fortsätta hålla mig iskall och låta det ta den tid det tar. Jag vet att jag i ett sånt här läge har lätt för att kräva lite för mycket. Men nu måste jag bara kunna bibehålla mitt lugn och fortsätta rida så som jag har gjort sista tiden! DÅ kommer det bli bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0