Trött häst

Jasper fick gå i ridhuset igår också och Annie var med och hjälpte oss. Dock kändes han väldigt trött, så vi bestämde oss för att bara rida tills det kändes bra. Oavsett om han är trött så är det viktigt att han trampar på framåt och går av sig själv. När han, efter 10 minuters ridning, gjorde det så avslutade vi. Det får ju inte bli så att han blir arg för att han är trött, därför gör vi såhär.
Jag längtar verkligen till den dagen då han har stärkt sig så pass mycket att vi verkligen kan börja träna! Jag tror verkligen att jag kommer ha en riktig guldklimp ❤️
Oavsett om han blir det eller ej så kommer han alltid vara min bästa kompis. Finns ingen med så mycket personlighet.

Idag fick han en välförtjänt vilodag. Jag tog lite sovmorgon eftersom jag inte hade morgonfodringen, så jag var i stallet vid lunch. Vi tog en ordentlig promenad i skogen, men undvek att gå i fler backar än vi var tvugna till. Jag gillar ju att han klättrar mycket, men eftersom han var så trött så ville jag bara att han skulle få en lugn prommis.

Imorgon jobbar jag hos Nina på morgonen och sen ska jag ha en lektion. Som avslutning ska Jasper gå på prommis och longeras lite. Eftersom han blir lite stum i kroppen av att vila så får han gå lite på lina imorgon bara för att inte vara så arg på måndag när vi ska träna igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0