And the winner is...

...moi!! 
Fick sovmorgon idag och var inte i stallet fören 11 så kom Nina på eftermiddagen. Så jag och Kennie var på långprommis imorse innan jag åkte. När Nina kom så körde vi på med hästarna. Jag joggade Lucas och sen red jag bebisarna med Ninas hjälp från marken. Det är lätt att glömma att de fortfarande faktiskt är bebisar! 
Avslutningsvis så fick jasper jobba lite på utebanan. Målet idag var att vi bara skulle hålla oss innanför staketet och att jasper skulle vara rund, låg och mjuk. Vi kunde faktiskt både skritta, trava och galoppera där ute! Så glad att jag har den här hjälpen av Nina. Jasper trodde han skulle vinna över mig (trodde ifs jag också..!), men med Ninas hjälp kunde vi ta oss in i huvudet på honom och vinna över hand humör! 
Nu ska han få jobba i skogen i helgen så kör vi på igen nästa vecka. Eventuellt får han vara med och gå kurs över helgen, berodde lite på hur mycket plats det fanns! Sen ska han också få prova lite nya saker under veckan..! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0