Back on track

Jag har aldrig riktigt trott på effekten med back on track. (Okej, jag har aldrig ens testat) Jag menar, ett täcke som är 1500 kr dyrare än ett vanligt - hur stor kan egentligen skillnaden bli? 

Som ni kanske vet så har jasper en ganska stor galla vid ena hasen. Den är konstant och går alltså inte ner vid ridning. Den ser likadan ut morgon som kväll. Gallan är undersökt av veterinär och ska inte vara något som påverkar honom. 
Jag tycker dock det ser obekvämt ut att ha en vätskebula precis där benet ska böjas, så jag har provat lite olika sätt för att få den att gå ner - men helt utan resultat. Så för någon vecka sedan beställde jag iaf hem ett hasskydd från back on track för att testa. Det kostade runt 300 kr, så det var inga tusenlappar jag behövde kasta i sjön om det inte funkade. 
För några dagar sedan fick jasper stå med det på i boxen över natten. Döm min förvåning när jag kom nästa morgon och gallan var betydligt mindre! Natten efter fick han stå utan skyddet då jag inte kunde vara där och ta av det på morgonen. Då hade ju gallan kommit tillbaka lite, men inte alls så stor som den varit innan. I natt fick han stå med skyddet på igen, och imorse när jag tog av det var gallan helt borta! Hasen höll sig torr hela förmiddagen och ikväll skulle Carro klä på honom skyddet igen. 

Jag är verkligen positivt överraskad! Och faktum är att jag redan hunnit beställt hem ett täcke (eller okej, mamma gjorde det!) och igår la jag en beställning på ett par nattskydd. Han är ju lite gallig vid kotorna också, och kan det hjälpa såhär bra så är det definitivt värt sina pengar! 
Jag har faktiskt också tänkt att jag ska prova till mig själv. Ska bara bestämma mig för om det är nacke, axlar, rygg, handleder, knän eller fötter som ska få prova först...

Sen har även natta i stallet en biolight-maskin som jag frågat om jag inte kan få prova någon gång, så det blir nästa grej att testa! Jag vill ju hjälpa honom så mycket jag bara kan! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0