Första riktiga semesterdagen!

Jag har ju haft semester från mitt vanliga jobb i två veckor, men i och med att jag jobbat hos Nina dessa veckor så blev det här min första riktiga semesterdag. Jag hade ju dock lite att göra i stallet ändå och en tid att passa där, men lite sovmorgon fick jag iaf! 
Gjorde iordning Maya till Nina och tittade när hon red. Därefter red jag ramsay som var riktigt duktig. Först var vi helt ensamma i ridhuset och då skötte han sig exemplariskt. När det sen kom in en annan häst i ridhuset så skulle trams helst inte vara allt för långt ifrån den, men efter en liten övertalan (brukar krävas en stor övertalan!) så gick han snällt hela passet! Så duktig så. 
Avslutade med att borsta och gå en sväng med jasper. Jag tänkte om lite i upplägget den här veckan och diskuterade det med Nina. Så vi kom fram till att han förtjänade lite vila idag och så rider jag ett lätt pass imorgon bitti innan vi åker. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0