Lite flyt!

Om gårdagen var en otursdag så var dagen helt klart en turdag! 
Jag fick ju, efter mycket om och men, tag i en hovslagare igår som skulle komma idag på sena eftermiddagen. Så antingen skulle jag få vänta och rida efter det eller tejpa hoven och rida innan. Hade ändå bestämt mig för att prova med tejp, och skulle han vara öm så fick han iaf skritta. 

Jag red både trams och Lucas på förmiddagen. Lucas var lika pigg och glad som vanligt, medan trams hade lite mer humör än i tisdags. Det tog två varv med lite diskussion om vem som bestämde, och sen skötte han sig superbra! 
Därefter skulle jag göra iordning jasper och rida honom samtidigt som natta och Nina. Jag hade sån himla tur så när jag kommer in med jasper så är det en hovslagare som precis är klar med en häst, och snäll som han var så slog han på en ny sko på jasper! Superduper! 
Så jasper fick jogga lite idag. Han började med att ha lika mycket humör som vanligt ;) han gjorde några sparkar där jag faktiskt satt lite löst, men jag bibehöll mitt lugn och när han släppte så blev han riktigt fin! Jag är väldigt nöjd med jobbet vi gjorde - kort och intensivt och jag fick ut precis det jag ville av det! 

Siste man ut på min agenda var tutchi som fick jogga lite på utebanan. Han är lite knepig i och med att han antingen blir för långsam eller så blir han för på. Men mot slutet släppte det efter några påminnelser från Nina om de berömda halvhalterna..! Då kändes han faktiskt fin och jag hittade lite dragläget. 
Avslutade dagen med en rykt och promenad för Jaspers del. 

Imorgon ska jasper gå lektion för Nina så jag hoppas att han kan sköta sig bra! 


Augusti 2015 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0