Rymdhäst

Jag har jobbat all day long som vanligt, men som sagt så tycker jag det är rätt skönt att ha en så här lång dag och sen några lite kortare. 
Alla mina lektioner fick vara utomhus på lite olika sätt idag. Första två gängen fick rida ut i skogen, tredje gruppen red på ängen, fjärde gänget red jag också ut med och sista ligan var på ängen. 
Med fjärde gruppen red jag jasper som täthäst, och han fick vara ett riktigt rymdskepp idag. Han är ju inget stort fan av flugor och mygg, så jag har det gråa flugtäcket på honom när jag red. Det hjälpte ju lite man han var ändå lite lätt loco.. Han gjorde några vändor rätt upp och ner i luften, vilket han blandade med att låtsas vara en grandprixhäst genom att försöka sig på både piaff och passage..! Det är ju tur att han är gullig ändå! Men faktum är att nu kan han galoppera så långsamt att tillomed ponnyerna kan trava bakom honom. Från att köra fullt fräs för att han inte orka springa en km långsammare, till att kunna samla sig så mycket att dom inte ens kan galoppera bakom! 

Imorgon rider vi ju egentligen lektion men jag vet inte om det hinns med eller hur dagen ser ut riktigt. Jaja, vi får se! Jag börjar ju egentligen vid 11 imorgon, men vi har ju ridit lektion en dag extra sista tiden så då har jag jobbat tisdagmornar också eftersom vi är en man kort då. Dock är det ju inte så mycket kvar och vi lär ju inte rida så mycket mer, men eftersom det som sagt saknas personal (plus att chäfen, som i vanliga fall jobbar med oss) blir borta större delen av förmiddagen med lektioner och annat så får jag ju jobba iaf ;) that's life! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0