Torsdagstrött

Började min dag hos raggan som skulle ridas ut. Raggan var faktiskt ett riktigt as idag.. Hon var "livrädd" för precis allt som skulle kunna gå till attack, och allt som inte skulle kunna..! Stenar var farligt, grus var farligt, hennes egna skugga var farlig. Men tillslut spände hon av lite och vi kunde både trava och galoppera utan att hon flög i luften. 

Åkte till jobbet sen och köttade på 11-21.45. Slutar ju egentligen 21.30, men eftersom jag fodrar och låser själv varannan torsdag så tar det ju lite längre tid. 
Alla lektioner gick iaf bra, även om jag höll på att ge Brolle en hjärtattack när jag sparkade på pallen för att få lite fart på honom ;) 

Imorgon jobbar jag 6.30-16, men med en man sjuk så måste en annan rycka in och ta lektionerna på kvällen. Vilket ju då innebär att pellen kommer till lunch och jag är all by myself på morgonen. Och med tanke på att vi knappt är klara till 12 när alla är på plats... Dömt att misslyckas! Så ja, jag lär väl börja jobba en timme tidigare. Vaken kommer jag ju ändå vara eftersom jag alltid sover så dåligt mellan torsdag och fredag (stressad över att jag ska försova mig..), så då kan jag ju lika gärna åka till jobbet. 

Nä, ska iaf försöka sova ett par timmar nu. 
Finaste Raggson 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0