14/12 2009

Annie tog hand om Prinsen idag och imorgon ska vi ta honom tillsammans.

Vi hade teori idag och pratade en del om mål och sånt. Dels skulle vi skriva ett drömmål, och för de allra flesta var det att rida i globen, vm, os osv. (förutom för stella som skulle låta så vuxen :P).
Sen skulle vi skriva om ett kortsiktigt och ett långsiktigt mål.
För mig är det jättesvårt att sätta upp mål med Dandy nu eftersom jag inte vet hur lång tid det kommer ta att få den bra igen. Och med dom andra två har jag egentligen inga mål ännu eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer kunna rida dom i vår.
Men som det ser ut nu så är ett kortsiktigt mål självklart att få dandy bra i ryggen och jobba honom från marken så han sätter muskler i ryggen.
Ett annat mål är att jag ska bli mer liksidig, oavsett häst. Jag har jättesvårt att rida med högertyglen som ytter och vänsterskänkeln som inner. Sen ska jag också lära mig rida öppna när Dandy blir frisk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0