21/11 2009

Gick med Dandy vid lunch idag när det var tomt i ridhuset. Först var han helknäpp och gick inte ett helt varv utan att bocka. Sen lugnade han iaf ner sig ;)
På eftermiddagen kom annie så gick vi ut en sväng med Dandy och Dw. Vi gick bara runt galoppbanan och första havan var dom supersnälla (bortsett från ett litet skutt). Sen när vi kommer till den stora vattenpölen på baksidan så balla Dandy ut totalt! Helknäpp var han. Tack och lov att jag hade en kedja på honom iaf, annars hade han nog fortfarande sprungit runt med mig!
När vi tillslut kom in i ridhuset så tog annie dandy och lät honom springa på lina. Han bockade och for och var alldeles anfådd efter. Men lite energi blev han nog av med :)

Ska gå med honom imorgon också. Sen ska jag se om annie kan ta honom på måndag och sen på tisdag får jag börja rida igen :)
Tandläkaren kommer tillbaka till oss den 30/11 och då ska han bara kolla så att det sar bra ut i munnen på honom. Sen kommer kiropraktorn den 4/12 och känner igenom honom och sen är Dandy förhoppningsvis fit for fight :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0