24/11 2009

Fick ett sms tidigare idag där det stog att Dandy hade kolik. Gav mig iväg till stallet på en gång såklart.
Jennie och Ankan hade tagit väl hand om min Prins och gått med honom i 50 minuter innan jag kom. Han, som är världens matgladaste ponny, hade slutat äta och skita. Men han drack iaf. När jag kom så tog vi ut honom igen och så fick han springa lite på lina en stund. Han brukar ju bocka och skutta rätt rejält men då ville han knappt ens trava. Han fick trava lite i båda varven och så gick jag 20 minuter med honom. Sen fick han springa på lina en stund till och då vart det lite mer fart på honom. Han studsade faktiskt tre gånger då :) Gick med honom en stund till efter det.
När vi kom in igen så började han pilla lite i höet som låg kvar. Sen fick han linfrön, betfor och olja. har aldrig sett honom tycka något är så gott som han tyckte om det! Han surplade i sig allt på tre röda! Efter det mådde han prima och började äta bra och så :) Dock tog vi bort allt hö från honom. Det hade ju legat där ett bra tag så det var inte så fräscht.
Men nu mår han prima iaf! Han har ju stått en hel vecka så kan ju kanske vara därför magen inte fungerar riktigt som den ska. Sen äter han ju så väldigt mycket hö nu när han går ute med Dw. Dom delar ju på Dws hösäck hela dagarna.
Men imorgon ska annie hjälpa mig med honom om han mår bra. Jag har ju itne ridit honom sen tandläkaren var där förra måndagen så hon ska få rida först och se hur han är i munnen :)

Jag har iaf tur som har så många snälla, kunniga och pålitliga människor omkring mig som tar väl hand om min fina pålle!


älskling <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0