1/10 2009

Att det kan vara så fruktansvärt jobbigt att rida i skritt?!
Red ju Dandy för annie idag och satan vad jobbigt det var!
Nu i början jobbar vi ju mycket på att han ska lära sig vad jag menar när jag ber honom om något. Han måste vänja sig vid min ridning. Idag var en sådan dag då han helst av allt ville stå still på mitten. Gå framåt och jobba ordentligt i skritten fanns inte på världskartan! Vi jobbade ju mycket med att få honom att lyssna på skänkeln, vilket som sagt inte var det lättaste.
 Jag måste få honom att gå fram utan att släppa och börja glappa på tygeln. Dessutom MÅSTE jag sluta klämma med benen. Bättre att dunka till en gång än att konstant sitta och klämma. att jag äldrig lär mig...
När vi jobbat honom i skritt i minst 40 minuter så började vi trava. Då blev han superfin! men jag måste verkligen hitta det där flytet hela tiden. När han tappar bjudningen så blir han lixom "hackig". Men jag är ändå nöjd med traven även om jag bara kanske travade fyra varv åt varje håll :P Och idag fick annie skrika lite på mig för att jag skulle lyssna på vad hon sa.. :P Men det behövsdes ju uppenbarligen för att något skulle fastna där inne ;)

Imorgon ska Dandy få vila. Hade täkt att jag skulle skritta ut med jennifer (om jag vågar :P) men hon skulle till lejondal så hon skulle inte rida. Och skritta ut ensam, det vågar jag definitivt inte på min vilde :P

bäst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0