14/10 2009

Hann aldrig uppdatera igår. Men Dandy fick iaf träffa herr kiropraktor på dagen. Han hade hittat lite fel här och var så nu ska det hållas ett öga på honom och han ska få träffa tandläkaren innan kiro kommer tillbaka igen.
Dessutom hade annie longerat honom innan och han hade varit spritt språngande galen. Sprungit runt och bockat varv på varv. Så jag skrittade honom bara på eftermiddagen. Men Kiro sa att vi skulle fortsätta jobba honom som vanligt.

Så imorse red jag för annie. Longerade honom först ifall han skulle vara lika galen som igår. Jag fick inte sitta upp förens jag longerat honom.. :P
Men han var iaf jättelugn så jag linade honom bara ett par varv.
Hoppade upp och började med att arbeta honom i galopp. Vi har ju tidigare ridit honom lite ö.t med lång hals för att han ska börja ta stöd, men nu när vi vet att det är i munnen allt sitter och det är därför han inte vill ta stöd så får vi ändra strategi. Så idag började vi som sagt med galopparbete där han bara fick sänka sig och sträcka ut ryggen. Sen i traven blev han ganska bra och kunde sänka sig realtivt bra.

Min egna lilla hypotes till problemen som plötsligt kom med honom delvis beror på alla förändringar osv.
Johannas sätt att rida honom kanske inte påverkade problemen och att de då inte uppstod. Det med tänderna kan ju vara så att hennes sätt att hålla i honom inte påverkade honom i munnen, medans en ny hand och ett nytt sätt att hålla satte sina spår. Lite svårt att förklara men ja, ni kanske fattar?
Jag vet inte, det var bara en liten fundering.

Imorgon ska jag rida för annie igen och sen på fredag blir det lite lugnt. På lördag ska jag och jennifer försöka rida ut en  sväng. Alltså RIDA ut, inte bara skritta ut.. oj oj hoppas jag överlever ;)


det finaste jag vet <3


Kommentarer
Postat av: Jenny

Problem i munnen kan bli bekymmer...hoppas ni får ordning på det. :) Det är så skoj att följa era framsteg!

2009-10-15 @ 09:01:39
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Kristin

Förändringar kan vara orsaker till mycket! Men ni ska kanske kolla hans tänder för säkerhets skull, om ni inte redan har gjort det? :)

2009-10-15 @ 09:59:45
Postat av: Karro

Kristin: Vi ska kolla tänderna på honom så fort som möjligt! men denna gång blir det en tandläkare som annie känner till och som hon vet är bra. Han som var ute förra gången gav en häst "migrän"... Tack och lov att han inte hann med dandy ;)

2009-10-15 @ 12:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0