22/10 2009

Det blev till att rida Dandy för annie idag igen. Även om han inte har gått specillet hårt så har han gått mer än vanligt den häsr veckan så idag känndes han väldigt matt och hade inte riktigt den där glöden som han vanligtvis har. Så jag red i ca 10 minuter innan vi kom fram till att det var bättre att rida ut en sväng så han fick göra något roligt.
Så först skrittade jag ut en bit. Skrittade bort till träningsplatsen och sen tillbaka. Sen travade jag ett varv på galoppbanan och gud vilken trav han hade då! Men när vi kommer till vattenpölarna vid hinderstöden på baksidan av galoppbanan så tvärnitar han och går vid sidan av pölen... Vid nästa pöl var jag lite mer berädd så jag driver på honom ordentligt och då tar han ett litet skutt åt sidan och går brevid pölen.. Bli blöt om benen och smutsa ner lindorna - nej tack säger Dandy!
Sen så gick jag en sväng upp i skogen. När jag skrittade Joy i skogen så gick hon hela tiden och tittade på marken och hade full koll på vart hon satte fötterna. Dandy däremot tyckte det var mycket roligare att titta upp i himlen eller på allt annat kul som hände. Så det där med att hålla koll på fötterna - inte riktigt hans grej. benen är precis överallt och helt plötsligt så snubblar han över en rot eller går rätt på ett fällt träd osv... han är inte så klok alltid min lilla sötnos! Men snacka om att vara dressyrtönt ut i tåspetsarna! Det är ju tur iaf att han är så söt! ;)

Vi ska se hur han är imorgon. är han piggare så blir det lite lugn träning för annie och annars så tar vi oss ut i skogen igen. på lördag ska jag skritta ut med Jennifer och sen på söndag är det programträning.


Kommentarer
Postat av: Heddie

Något på hjärtat? njaa ville bara säga att din lilla dressyrtönt till ponnii är så otroligt extremt sööööt ;D;D <3

2009-10-22 @ 23:51:42
URL: http://lyckopillerelin.blogg.se/
Postat av: Karro

jaa han är sötast :D <3

2009-10-23 @ 21:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0