5/10 2009

Har ridit Dandy för annie idag också.
Skrittade ut en sväng först och han skötte sig jättebra! Gjorde absolut ingenting.
Väl inne i ridhuset så lyssnade han faktiskt riktigt bra redan i skritten. Och framförallt så fick jag väldigt bra reaktioner de gånger jag fick säga till honom.
I traven så försökte jag verkligen tänka på att ta fram skänkeln och få fram handen. Började med att rida en del serpentiner i traven fast med ett S över medellinjen för att få mer tid på mig att få igenom ställning och böjning. Han ställde faktiskt ganska bra när jag red ordentligt ;)
Försökte sänka honom och få en lång rund hals. Efter en liten stund så blev han faktiskt väldigt fin!
Red inte särskilt länge, 30 minuter ungefär men det räckte.

Tänk att det har blivit så mycket bättre bara sen i torsdags! Nu får jag en reaktion när jag ber honom om något och jag får igång honom mycket fortare.
Jag tror att dom här dagarna med lite mer träning har varit bra för oss båda. Ska förmodligen rida honom imorgon och på onsdag också men sen ska han få vila en 4-5 dagar, eller ja, ut och skritta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0