8/10 2009

Hann aldrig skriva något igår. Red iaf på morgonen. Blev mest skrittjobb eftersom han skulle ta det lite lugnt men ändå arbeta.

Idag var det träning för annie. I början tog han inte skänkeln alls men det blev bättre efter en stund. När jag ridit ett tag så skulle annie hoppa upp på honom för att känna hur han känndes. Hon red ju mycket på Joy förut, dels för att kunna hjälpa mig med själva ridningen men även för att kunna instruera mig bättre. Det är ju inte alltid att det ser ut precis som det känns så därför tycker jag det är bra att annie kan rida lite på honom ibland.
Iaf, efter att hon hade ridit blev han riktigt fin! Jag behövde knappt nudda honom med skänkeln så flög han fram! (och nej, annie satt inte och bankade sönder magen på honom med långsporrarna! ;) promise!)
Fick till några bra ökningar på slutet också!
Red inte så länge eftersom det kom en grupp. Men han var så fin då så det gjorde inget att vi fick sluta ;)
Dessutom har han varit supersnäll när jag har skrittat ut på honom den här veckan! Kanske att jag vågar ge mig ut i hela skogen någon dag? Dock inte ensam ;) men jennifer har lovat att sällskapa mig i helgen :)

Imorgon blir det träning för annie igen på morgonen innan skolan.
Sen får han en kort vilopaus på ett par dagar då vi ska utforska skogen ordentligt :)


Baby <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0