9/10 2009

Vad tycker ni om den nya headern?
Satt och gjorde den här i skolan idag på Mp så hade inte tillgång till så mycket bilder så det kommer en ny inom en snar framtid ;)

Red som sagt Dandy för annie imorse.
Var så fruktansvärt kallt så var tvungen att lägga på ett täcke när jag skulle skritta ut.
Han var iaf fin idag. I början så lyssnade han inte på skänkeln men efter ett par övergångar och lite tempoväxlingar så blev det bättre. Tränade även lite på att kunna rida honom i ett lugnare tempo men med energi. Nu har vi jobbat så mycket med att över huvudtaget få fram honom ordentligt så nu när han börjar lyssna bättre så måste jag även kunna ta tillbaka lite men bibehålla energin.
Red även serpentinbågar men med S-bågar över medellinjen.

Tränade även lite på öppnor. Det är mycket svårare till höger. men vi tror väl att det beror på att han är svagare i högersidan och det var även höger fram som han hade markerat på vid besiktningen. Han är ju inte på något sätt halt men han har bara svårare till höger. Dessutom har jag svårare i högeröppnan vilket gör det ännu svårare för honom. Men till vänster så blev dom ganska bra och när jag verkligen red och började luta mig till höger istället för att falla till vänster så blev högeröppnan lite bättre.
Sen måste ju jag också få in tekniken för det också. Varken Joy eller Jack fattade ett skit av vad jag menade när vi försökte rida öppna. Theo har vi testat på när jag har ridit för Linda men eftersom jag inte kan ordentligt så blir det för svårt. Så jag har inte kunnat öva så mycket på dessa rörelser så nu måste jag lära mig ordentligt.

I galoppen tränade vi en hel del fattningar, framförallt från skritt. Han fattar ju galop för ingenting men jag litar inte riktigt på att han gör det ännu. Därför överdriver jag mina hjälper vilket gör honom förvirrad och det blir hel missförstånd! Men det är också något att träna på ;)
Iaf, galoppen blev helt ok idag. Tränade även lite på enkla byten. Det gör inte så mycket nu i början att han tar ett travsteg eller två, huvudsaken är att han lyssnar. Nu måste ju jag lära mig hur mycket jag behöver förhålla för att det ska bli skritt istället för trav. Sen vill ju jag gärna ta ner handen i avsaktningarna. Då dyker han och jag drar ihop honom vilket resulterar i att han tappar all energi och har svårt att komma ner i skritt direkt från galopp.
Han kan ju, det är ju bara jag som måste lära mig att rida! :)

Jag är iaf nöjd! Det har trots allt gått ganska fort framåt! För en vecka sedan tjafsade vi i 40 minuter för att han över huvudtaget skulle ta sig framåt i skritt. Dessutom har jag börjat tänka mycket mer på mig själv, vart jag har mina skänklar och vart handen är och vad den gör! Det är så mycket lättare om jag gör rätt :)

Nu ska han få vila/ut och skritta lördag, söndag, måndag och sen på tisdag ska jag skritta ut först och sen jogga honom lite lätt. Så imorgon blir det en skrittur med Jennifer och Cappi vid 13-tiden :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att det går framåt! Jag blir så glad varje gång jag går in och läser.

Angående öppnan så har han alltid varit extremt liksidig när jag har haft honom. Har inte suttit på en mer liksidig häst faktiskt.

Som du vet är han extremt känslig för vikthjälper så tänk på att verkligen sitta med i rätt riktning utan att luta dig för mycket. Det är skitsvårt haha. Ett bra tips är att tänka att dina axlar ska vara lika med hans bogar.



Med tiden kommer ni att bli hur bra som helst! Det lovar jag :)

Du har ju världens finaste ponny så bara ni blir ett team kommer det bli super.

2009-10-09 @ 20:40:07
Postat av: Karro

tack! jag tycker det är jätteroligt att du läser verkligen!

Jo när jag rpovred honom så tyckte jag också att han var väldigt liksidig! men ju mer jag börjar kräva desto mindre tänker jag på mig själv och då hamnar jag lätt lite här och var ;) så det är ju framförallt jga som måste träna! :)

Ja han är verkligen väsrldens finaste! :)

2009-10-09 @ 22:05:28
Postat av: Headshot

Vad fin den nya headern blev Grapie! Det är så intressant att se hur du/ni utvecklas varje dag :D <333

2009-10-10 @ 00:28:24
URL: http://lyckopillerelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0