24/9 2009

Även idag red jag Dandy direkt efter skolan.
Eftersom jag inte vill leda honom i skogen (sist kom vi till paddocken innan han började bocka) och det blir så jobbigt att hålla på att sitta upp och av hela tiden om jag först ska skritta ut så fick vi skritta i ridhuset idag. När jag skrittat en stund så kom annie och Åsa in med Iffe och Catta. Iffe har ju Dandy sett förut men Catta var en ny, och mycket vacker dam i hans ögon ;) Han kunnde inte slita blicken ifrån henne :P sötnos :)
Iaf, gick ganska bra att rida idag. Han tog skänkeln mycket bättre idag och gjorde himla bra övergångar. Galoppen var också ganska bra, bortsett från den sekunden Catta gick ut ur ridhuset, då åkte skallen rätt upp i himlen och han stirrade på henne! men han fortsatte galoppa iaf ;)
Nä men jag är himla nöjd med dagen iaf! första gången jag red lite mer på riktigt.

Imorgon ska vi träna för Annie för första gången. Dock kommer tandläkaren och ska kolla några hästar (inkl. Dandy) kl 09.00 så jag måste ha ridit innan det. Men men, vad gör man inte ;)
Så nu håller vi tummarna för att han sköter sig! Plutten, han är så duktig så! <3



Även denna bild har jag snott av Johanna ;)
Anledningen är att jag inte hittar sladden till min mobil... :P

 


Kommentarer
Postat av: johanna

åh! det där är på ryttarstadion i februari -07 haha! huuur länge sen som helst!

2009-10-01 @ 18:19:16
URL: http://johannahelgessonstrandh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0