28/9 2009

Dandy har varit jättefin idag!
Skrittade ut en sväng först med Carro och Hannah.
Började med att göra en miljon halter och igångsättningar för att få honom lite vaken. Gjorde sen massvis med övergångar skritt trav osv. Efter en stund blev han ganska lätt på hjälpen och gick fram bra. Red väldigt mycket böjda spår sen. Serpentinbågar fast bågarna var typ s-formade. Alltså att man inte rider rakt över medellinjen på samma sätt som vanligt utan istället rider över medellinjen i ett s.

Galoppen var super till höger idag. Kunnde trycka på och ta tillbaka hur lätt som helst och han följde med väldigt bra. Till vänster var den lite sämre men ändå helt okej. Jag har så himla svårt att rida i vänster varv eftersom jag är så himla svag i vänsterskänkeln och eftersom jag har så himla svårt att rida med höger som ytter. Antingen så håller jag för mycket eller så släpper jag. Verkligne något jag behöver träna på! Spelar ingen roll vem jag rider på, har samma problem på alla.

Imorgon skulle vi ha tränat för Annie men hon ska med Dw till valla halv 10 så då hinner vi varken innan eller efter. Så istället ska vi köra på torsdag + i helgen :) Dock måste jag ändå rida på morgonen imorgon eftersom jag slutar vid 4 och ska rida lektion igen vid halv 6 så jag hinner inte rida Dandy dör emellan. Men det är ändå skönt att rida på morgonen när det itne är några människor där :P



finaste <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0