Svar;



Tänkte ta och klargöra lite saker här och nu så att inga fler behöver undra!
Som jag skrev i inlägget så var han väldigt pigg när jag gick med honom när jag skrittade fram.
Sen jag flög av för två veckor sedan så har jag inte velat vara själv för att jag är orolig att han ska göra samma sak igen. Även om avramlingen inte var så farlig och jag skadade mig inte, men jag har fortfarandeväldigt ont i ryggen och kan inte ens gå utan att det gör riktigt ont. Så ja, jag vill helst undvika en sån "olycka".
Det spelar ingen roll om det är annie som står i ridhuset, ett annat ekipage eller bara en kompis, jag blir mycket lugnare och spänner av när någon annan är där. Dandy märker på en gång om man är spänd eller orolig och tar tillfället i akt!
Vi märkte ingenting av detta när jag provred eftersom han har vissa perioder då han är såhär pigg och knäpp. Han var ju inte seg eller så när jag provred, men han flög heller inte fram som en virvelvind.
Att rida ut på Dandy själv känns bara onödigt eftersom han tycker det är ruskigt kul och busar gärna till det lite. Sist jag var ute (dagen innan tävling, skärtorsdagen) så gjorde han ett likadant skutt som på prisutdelningen, men då var jag ute med Kristin så även om han hade dragit eller jag gjort mig illa så hade hon varit med. Och en av anledningarna till att jag inte rider ut så mycket är just det att jag inte vill rida ut själv och de flesta andra med privathästar är riktiga dressyrnördar (precis som jag :P). Den enda jag egentligen har att rida ut med är Kristin och Iffe, men det är svårt för oss att ta oss ut tillsammans. Dels pga att hon jobbar de flesta dagarna när jag kommer, men även det att Dandy måste gå först för att vara snällast, och eftersom Iffe är väääldigt stor (176 cm?) och har väldigt långa ben så är det svårt för honom att gå bakom Dandy och ja, det blir svårt helt enkelt.

Så ja, en liten förklaring bara för att slippa en massa missförstånd osv :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

sen är det ju faktiskt så att man aldrig ska rida ut eller rida i ridhuset ensam för att det kan ske olyckor, och då finns det ingen som kan larma. så det är jättebra att karro alltid har någon med sig!

2010-04-28 @ 23:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0