1/8 2010 Vetlanda sista dagen

Sista dagen i Vetlanda idag.
Sandra fodrade Dandy på morgonen så var vi där vid 9 och började göra iordning honom för hemfärden. Dock ville vi vara kvar och kolla när Sandra och Anna hoppade Lc:n, så vi kom inte iväg fren vid 12. Det gick iaf bra för dom båda två, och de hamnade första och tredje utanför placering tror jag :) Eftersom de red kombinationsklassen Lc så räckte det faktiskt till att de blev 1:a och 3:a där också! Så duktiga! Stort Grattis! :D

Dandy stog som ett ljus hela resan och vi kom fram till Hogsta vid halv 5. Han har fått flytta in i stora stallet nu, vilket är väldigt skönt för då blir det inte så långt för mig mellan stallen :P

Jag har haft en supertrevlig helg med väldigt trevligt sällskap och fina ponnyer. Vi har sett mycket bra ridning, men också mycket fruktansvärt dålig ridning! Vissa ryttare ska vara glada över vilka fantastiskt snälla ponnyer de har! Vi kommer absolut åka tillbaka nästa år igen, för det var absolut värt resan!
Det roligaste av allt är att jag har fått väldigt mycket beröm över min fina häst! Många som sagt att dom tycker han är otroligt fin i kroppen numera! I våras såg han ju ut som en köttbulle.. ;) Och trots att det gick så dåligt i fredgs så är det många som sagt att han är otroligt fin även ridmässigt! Superkul verkligen! :D

Går allt som det ska så åker vi till Örebro nästa helg och tävlar! Ska bli jätteroligt och eventuellt kommer bästa Dansken dit också! Dock har vi lyckats få stallplats i "närliggande stall".. Känns inte jättebra eftersom Dandy har varit lite.. knepig att lasta sista tiden.. Inte dum eller så, men han har fått för sig en del saker inne i trailern. Så jag har mejlat till arrangören och försökt få en boxplats på anläggningen, men det ser inte så ljust ut tyvärr.. Och får vi ingen boxplats där så får vi helt enkelt se om vi åker. Men jag hoppas verkligen det eftersom jag verkligen vill ut och tävla med plutten nu när han är så fin (för det mesta.. :P)

Imorgon ska jag jobba och sen ska Dandy få skritta ut en låång sväng! Då blir han klaad heest! :)


Det är Sandra som har tagit bilden!
Bilden är från La:1 i fredags, och man kan ju säga att när han väl gick så var han grymt fin!


Kommentarer
Postat av: Jossan & Nessie

Gud vilken fin bild, han är verkligen suuuper fin!

Hur gick det på tävlinge? Vad fick ni för procent och så? :) Jätte nyfiken!

2010-08-04 @ 21:15:45
URL: http://goodness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0