Svar;

Jag jobbar hos Emma Karlsson (som tidigare red hästen Faradera i bl.a Aachen, globen osv.). När jag jobbar så är det ju dels vanligt stalljobb, dvs mocka, fodra, sopa, släppa in och ut hästar, men det är också mycket att ta hand om hästarna - göra iordning dem inför ridpass, promenera med dem, rykta, natta osv.

Jag hamnade där genom Annie! De känner varandra lite grann och Emma hade frågat Annie om hon hade någon som var intresserad av att jobba hos henne under sommaren. Så ja, på den vägen är det!

Det är jätteroligt och otroligt lärorikt att vara där. Framförallt är det väldigt roligt att få vistas i en sån miljö som Hogsta är och få se så många fina hästar!


Emma och Farader i Globen
Bilden kommer härifrån


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag vill gärna jobba med hästar och jag undrar hur man ska få in en fot för att kunna göra det. Eftersom jag känner ingen här som har hästar så är det svårt.. :/

2010-08-03 @ 20:54:46
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Moas hästdagbok

Gud vad roligt! Värsta chansen ju, jag skulle jättegärna jobba på Hogsta! Står Dandy där också?

2010-08-03 @ 23:06:55
URL: http://moashdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0