11/12 2010

Har verkligen inte hunnit skriva de sista dagarna. Vi har ägnat dagarna åt att planera julshowen, baka lussebullar (300 st bakade vi..) och träna! I torsdags var jag inte hemma från stallet fören 22.30, och igår var jag hos Rebban och käkade middag hela kvällen.
Dandy var iaf lite spänd i torsdags, men han blir lätt det när jag rider honom på lektion. Oftast brukar det inte vara så svårt att få honom att slappna av, men i torsdags vart det inge bra. Jag var ofokuserad, trött och tänkte mest på att jag inte tyckte det känndes bra.. ;) Jaja, det är bara komma igen och försöka göra något bättre av det nästa gång!

I fredags däremot var Dandy riktigt fin! Riktigt riktigt fin alltså! Han bjöd väldigt bra, trots att jag bara hade korta sporrar på mig. Har ju ridit med dom långa med trissor ett tag nu (både innan och efter behandlingen).

Idag var det då JULSHOW! Dandy skulle ju inte få vara med eftersom han kan bli lite knäpp :) Så jag longerade honom imorse eftersom han var lite öm och svullen i manken, och han såg riktigt fräsch och fin ut. Han brukar ju se lite ofräsch ut när jag longerar honom innan jag ska rida, och då har han ju alltid sadel på sig. Men idag hade han ju bara longergjorden. Så jag och annie pratade lite sen och kom fram till att det kanske är sadeln som trycker någonstans! Så vi ska kika lite på det i veckan som kommer och se om vi kan hitta något bättre!

Känns skönt att kunna ha annie som ett litet bollplank! Jag säger alltid till henne om det är något jag tycker känns konstigt med Dandy eller om jag tror att något är fel. Jag frågar henne om ALLT! Vet inte hur många dumma frågor hon fått under det här året jag haft Dandy hahah! Dessutom har hon ju ridit Dandy mycket och vet hur han fungerar! :)

Sen fick Dandy trots allt vara med på Julshowen, men jag skriver mer om det i nästa inlägg :)

Dock var han lite varm i benen på kvällen.. Men han blir det ibland, så jag lindade bara och får hoppas att det är borta imorgon :)


Dandy fick inviga sitt nya täcke idag som han fick för typ jättelänge sen! haha :P


Fantastisk matchning! Men man behöver inte vara snygg jämt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0