15/12 2010

Dampet var lite trött idag. Trampade på okej, men inte riktigt lika bra som han gjorde i måndags.
Upptäckte dock en ny grej idag. Vi har ju haft väldigt svårt med de enkla bytena. Jag drar i hans mun och han drar tillbaka ännu mer. Logiskt!
Iaf, jag skrev ju igår att han lyssnar väldigt bra på longeringskommandon. Så idag testade jag det lite när jag skulle sakta av till skritt från galopp. Om jag säger ptroo och skritt när han travar vid longering, så saktar han av till skritt. Säger jag ptroo och halt så gör han halt. Så idag provade jag att säga ptroo och skritt, och vips så saktade han av till skritt från galopp! Synd bara att man inte får prata med hästen när man tävlar.. ;)
Han har ju fortfarande lite svårt att förstå galoppkommandot vid longering, så jag sa galopp varje gång jag fattade galopp. helt ärligt så har jag ingen aning om hur man lär en häst sånt där! Jag har ju aldrig gjort det! Jag kanske gör jättefel, eller så gör jag jätterätt - man vet aldrig! Men det är värt att testa iaf! :)

Innan jag skulle rida min lektion på Theo (som för övrigt var ett riktigt pain in the ass! Men det klart, har man gått två månader med bara S1or så är det kanske int eså konstigt att han är som han är?!) så stod jag och borstade på Dandy i över en timme. Han stod verkligen och sov och tyckte det var jätteskönt. Vissa dagar tycker han det suger att bli ryktad, andra dagar är det alldeles underbart.. heter man Dandy så gör man ;) Men jag förstår inte hur han kan bli så himla smutsig! Han rycktas varje dag och ändå ser han ut som en gris! Han har ju ingen lerig hage att rulla sig i heller direkt. Jaja, ett mysterium det där. Borde bli nästa års julkalender - Dandy och den mystiska smutsen! Kommer ju göra succé! Vad tror ni, borde jag inte skicka in mitt fantastiska förslag till svt? ;D


Vi var dock inte så välmatchade idag om man säger så.. Men man kan inte vara snygg jämt!
Schabrak: Vitt Mias med blå och guld kant
Ländtäcke: ljusblått från Horze
Lindor: Beiga från Börjes
Boots: Vita Equi Guard från Hööks


Såhär pigg och glad var Dandy på kvällen. Trodde han hade feber, men han låg precis på sin normaltemp. Insåg då att han skämmdes lite över sin schteeekarfrilla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0