28/2 2010

Och gissa vem som fyller år idag :D
Nu är det bara 1 år kvar innan Liten fyller Stor :)


Har varit jättedålig på att uppdatera den här veckan..
Men jag och Danpan har iaf rejsat lite i paddocken tisdag, onsdag och torsdag. I torsdags var Stella och Cappi med också och Dandy tyckte det var superkul!
Sen fick han vila i fredags eftersom jag inte hann rida.
Igår var jag tvungen att rida i ridhuset, dels för att det gick hästar i paddocken (som hage) och för att det var sån extrem kramsnö. Men förhoppningsvis var det bara motivationen som inte var på topp tidigare i veckan, för igår var han jättepigg och framåt! Red mycket i galopp och ökade och minskade. Började med att ha ett spö i handen, men efter en stund var han så väldigt framåt så jag behövde det itne längre. Så skönt att kunna rida utan varken sporrar eller spö!
Idag så red jag också i ridhuset. Han var inte riktigt lika framåt som igår, men fortfarande framåt! Så himla härligt! Kunde inte fått en bättre start på årets viktigaste dag!
Mycket galopparbete idag också eftersom det är bättre för hans rygg än att trava.
Gick ut med honom runt galoppbanan både innan och efter jag red (igår också) och han var supersnäll. Annars har han ju en tendens att skutta lite om man går med honom ute så jag hade förberett med kedja och hela kånkarånget, men det behövdes ju inte :)
Så skönt att det antagligen bara var motivationen som låg på noll! Ska försöka rida ut mycket nu under lovet om det bara kan bli lite kallare igen så inte all snö smälter! Jag och Kristin hade ju planerat att rida ut en del så det var faktiskt lite deprimerande att snön skulle smälta just precis nu.. :( :P


Kommentarer
Postat av: Warnmark - backstage på GHS -bloggen för dig & din häst

Sv; Ja det har dom verkligen :)

Tack :D

2010-03-01 @ 11:28:36
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

Hej! Trevlig blogg!



Hästtidningen Ryttarliv lägger upp stort bloggarkiv! Vill du ha din blogg publicerad på tidningens sida? Skriv några rader om din blogg och din adress till sidan så länkar vi! Bästa hälsningar, Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

2010-03-01 @ 13:56:16
URL: http://www.ryttarliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0