7/2 2010

Dandy har vilat under hela helgen. Han har fått gå i sin lilla ruta hela dagarna eftersom han är mycket lugnare där än vad han är inne. Står han inne för länge utan att gå ut så blir han helt galen. I början när han precis hade kommit till oss så var det precis likadant. Då var dom tvugna att släppa ut honom på morgonen för annars sparkade han som en galning och studsade runt. Sen vande han sig nog, för nu kan han tillomed stå inne till lunch utan att bli galen. Och för mig gör det inget att han står inne under förmiddagen, eftersom han då istället går ute hela eftermiddagen och kommer in runt 8 på kvällen (beror lite på hur kallt det är).
Och just nu står han ute hela dagarna eftersom han vilar.

Imorgon får jag börja gå med snyggingen. Han ska ledas 15 minuter varje dag i en vecka. Och det innebär då att det bara är en vecka kvar tills jag får börja rida honom igen! I veckan får vi även träningsprogrammet från emilia som ska stärka hans rygg på bästa sätt.


min fina lilla danpis <3


Kommentarer
Postat av: mikaela,

sv; tack så jättemycket!:D Din häst var riktigt läcker han med!

2010-02-08 @ 09:20:26
URL: http://dressyrmuppen.blogg.se/
Postat av: Elin

Fy vad tråkigt att läsa om din häst och förändingarna i ryggen. Förstår då att du ångrar att ni inte röntgade honom.

Kommer han bli bra ifrån detta?

Håller tummarna för er. Han var fruktansvärt fin måste jag säga!!

2010-02-09 @ 01:23:39
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Moas hästdagbok

Sv: Haha, joo men det är ju typ det bästa ;o)



Tråkigt med lilla sötnosen! Det är så himla jobbigt med sjuka hästar... Hoppas han blir bra nu!

2010-02-09 @ 07:56:54
URL: http://moashdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0