22/1 2010

Jättedålig uppdatering, I know!
Men kan passa på att säga att jag faktiskt får rida lite på min älskling nu! Enligt Emilia (vet.) så är det bättre att jag travar honom 15 minuter varje dag än att han vilar och får överdrivet mycket energi och studsar runt i hagen. Chansen är större att det blir värre om han skuttar i hagen än om jag rider lite lätt på honom!
Det är faktiskt helt fantastiskt att få rida på honom igen! han är så underbar!
Hans trav har blivit så himla mycket bättre sen vi började longera honom i slutet på november. Dock måste jag rida i hoppsadeln eftersom dressyrsadeln inte passar honom alls. Jag och hoppsadlar går inte riktigt ihop.. jag hatar den mest av allt på jorden! fast jag börjar vänja mig nu ;) Dessutom rider jag ju i skor eftersom jag inte orkar dra på mig stövlarna för att trava 15 minuter.. Vilken helt fantastisk kombination! Karro+ridskor+hoppsadel=hemskt! :P


Världens bästa! <3
ska passa på att ta med mig kameran imorgon och knäppa lite nya bilder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0