12/7 2010

Annie kom ut till Lennartsnäs idag och tittade lite och hjälpte mig med Dandy!
Så bra som han känndes idag har han inte kännts sen april! Haha hon behöver inte mer än komma in i ridhuset för att han ska bli fin :P
Red på lite ordentligt idag, jobbade på att verkligen få honom att lyssna.
Ska rida på så här nu, rida och låta bli att känna. Okej inte så illa som det låter, men det blir lätt så att man bara sitter och letar fel när man vet att något har varit tokigt.
Kommer rida varannan dag och varannan dag ska jag skritta ut långt och typ klättra och så. Vi får helt enkelt rida fram problemen. För rider jag på så lär vi ju märka om något är riktigt fel!

Så ja, imorgon ska vi alltså skritta ut en lång tur och sen ska jag rida igen på onsdag. Förhoppningsvis så flyttar Dandy till Hogsta på torsdag eftersom jag ska jobba över helgen. Så ja, det är så det ligger till för tillfället :)
Känns skönt att annie kunde komma ut och hjälpa mig lite, för det behövde vi nu!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!



Vad skoj att han känns bättre nu!

Det ligger verkligen något i det du säger att om man har haft problem så är det gärna så att man sitter och känner lite extra efter just det...



Hoppas att han fortsätter att vara fräsch nu!



Kram,

Jenny

2010-07-13 @ 06:41:45
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0