25/7 2010

Dandy vilade som sagt idag också så vi var ute och skrittade i ca en timme. Skrittade ut tillsammans med Josephine och Candy Man, och precis som sist så hängde Dandy på riktigt bra! Han var pigg redan från början (annars brukar han piggna till när vi skrittat ca 5-10 minuter). Men han får ju pinna på rätt rejält så på slutet var bensinen helt slut :) men jag tycker han är väldigt duktig som skrittar på så bra! Det har ju egentligen varit största problemet när han har vilat - att han skrittar så segt och långsamt. När han har vilodagar så är jag ju alltid ute och skrittar/går med honom och då vill jag ju att han ska trampa på och verkligen skritta genom kroppen. Det har funkat lite bättre när jag har suttit på, men jag vill ju att han ska gå utan ryttare ibland också! Men numera går det ju riktigt bra att skritta ut iaf :)

Fixade med honom på kvällen när jag hade slutat jobba. Ryktade och gjorde iordning hovarna på honom och fixade all mat. Hade tänkt att jag skulle gå med honom en sväng till då, men jag orkade verkligen inte ;)
Imorgon är det träning som gäller! Hoppas verkligen att det är vattenpölar på ridbanan så vi kan träna lite på att springa genom dom :P Dandy är ju inget big fan av vattenpölar direkt.. :P


Kommentarer
Postat av: Jossan & Nessie

SV: Jaha! Dixi, jo men du är inte ute och cyklar, det är sant :D

Dandy är jätte fin!

Vad tävlar ni för klasser? :)

2010-07-25 @ 21:14:07
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Jossan & Nessie

SV: Okej, då är ni jätte duktiga ju :D

Vi har tävlat upp till LA tilsammans!

2010-07-26 @ 20:38:56
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Jossan & Nessie

Oj, glömde skriva att det är bara dressyr vi tävlar, om jag inte skrivit det redan :P

2010-07-26 @ 20:39:33
URL: http://goodness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0