6/7 2010

Så började vi igångsättningen igen!
Dandy var superseg när jag skrittade fram honom. Stannande typ hela tiden och hade ingen större lust att gå. När vi kom in på ridbanan så spännde jag in honom och skulle börja longera. inspänningarna är lite för långa så jag kunde inte spänna in dom tillräckligt hårt, men han har ju varit väldigt snäll de senaste gångerna jag har longerat. Men ja, snäll var nog det sista man kunde säga att han var idag..

I början när han travade var han pigg och framåt, gjorde inget dumt men såg inte riktigt fräsch ut. men det klart, han har stått en hel vecka.
Sen helt plötsligt får han ett sånt där ryck som han ofta fick förut och drar iväg som bara attan! Man vill ju inte direkt att en nybehandlad ponny som vilat en vecka ska dra iväg i full galopp det första han gör.. Han ska ju bara longeras 5-10 minuter i trav och lugn galopp, men nej, här var det sken och bocksprång i minst 10 minuter! Så jag stog som ett litet barn och försökte få stopp på galningen!
Tillslut stannade han iaf och jag bytte varv. Då såg han ännu haltare ut.. Så då slutade jag och gick ut med honom en sväng.

Jag vet inte varför han håller på och blir såhär galen.. Är han bara full av massa energi? Tycker han det är kul? Har han fortfarande ont?
Dom första två alternativen tror jag inte på. Han har aldrig tyckt det är roligt med longering, och massa energi har han inte med tanke på hur lite han äter just nu.

Men jag ska fortsätta longera honom två dagar till och sen börja rida lite lätt så får vi se hur han är. Är han inte fräsch så ska han in och rönrgas så får vi hoppas att vi iaf hittar nånting på plåtarna, så vi slipper undra var all denna hälta kommer ifrån!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Visst kan han väl vara pigg och glad över att han får göra något annat än skrittas? Så reagerar i alla fall min shettis om han stått en vecka och bara gått skritt promenader, när man sen longerar honom så kommer det alltid glädjeskutt. :)

2010-07-07 @ 07:31:04
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hoppas det blir bra snart!

2010-07-07 @ 09:43:48
Postat av: Jenny

Men det kanske är positivt denna gången att han är pigg då? Jag håller i allafall alla tummar och tår för att han ska bli bra. Verkar vara en mycket trevlig ponny! :)

2010-07-07 @ 10:26:20
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

gud vad söt häst ! :)

2010-07-07 @ 11:57:16
URL: http://hannabresellss.blogg.se/
Postat av: hannah smith

Han kanske har börjat tycka att logering e kul eftersom att du e så duktig och logerar så mycket :) hoppas det e bra nu satt han inte blir halt mer kram

2010-07-07 @ 16:30:40
URL: http://hannahsmith.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0