9/7 2010

Har spenderat hela dagen med Dansken (Frida) på stranden, så jag kan säga att jag var lite trött pga all sol när det var dags att åka till stallet :P
Men Dansken följde med dit och vi gjorde iordning Dandy och så skrittade mamma fram honom medan jag satte på mig stövlarna och så.
Sen när jag skulle gå in på ridbanan så började han dumma sig riktigt ordentligt, vägrade gå in och började backa och hålla på. När vi väl var inne kunde jag sitta upp och börja rida. Travade honom bara lite lätt i ca 15 minuter.

Känslan idag var ganska underlig. Sist jag satte igång honom så känndes han ju konstig, det gjorde han idag också men på ett helt annat sätt. Förra gången känndes det som om hela kroppen rörde sig konstigt, nu känns det bara som att det sitter i bakbenen. Dessutom var han ostadig med huvudet och ville inte alls ta stöd på bettet. Och även om jag är ostadig med händerna eller liknande så brukar inte han bry sig ett dugg om det utan springer snällt på med huvudet statigt som bara den. Så jag funderar på om et är något i munnen som stör honom nu. men jag ska testa att rida honom på hackamoret imorgon och se om det är någon skillnad. Har aldrig ridit honom på det men vi får se hur det går helt enkelt.
Dessutom var han nästan lite istadig idag.. stannade flera gånger och ville inte gå fram och höll på och dumma sig.. Jag vet inte om det kanske är sadeln han inte gillar eller liknande.. Får väl testa att rida barbacka på ridbanan någon dag och se om det blir skillnad då :)

Jaja, vi får helt enkelt se. Jag ska jogga honom lite lätt imorgon också och sen får jag börja rida som vanligt igen. Så någon gång i nästa vecka ska annie komma ut och titta lite på honom och se nflyttar han förmodligen till Hogsta på torsdag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0