Tillbaka!

Yes, har slutat jobba för den här gången och är nu ledig fram till nästa helg! Det betyder alltså mer tid för allt annat! :D
uppdateringen här har ju inte direkt varit på topp, men det blir bättre nu igen!
Idag är sista skrittdagen för Dandys del, sen ska jag börja longera honom. Så idag blir det ett stopp på Guro Ridshop i Kungsängen för att införskaffa en ny longerlina. Spännet på min är så himla stort och tugnt så det blir så bettet blir lixom h'ängande på ena sidan. När jag longerar honom när han står hemma (v-by) så brukar jag alltid låna en lina som är bättre, men nu är vi inte hemma och så då blir det en ny lina istället! Dessutom måste jag köpa en sån där hållare som håller upp vattenhinken. Dandy verkar inte riktigt uppskatta sin vattenkopp, så därför får han dricka ur hink istället. Men står hinken på marken så välter han mer än gärna ut den..
Måste dessutom lösa det lilla problemet med kraftfoder åt Dandy. Han äter ju inte det han står på nu, och det andra alternativet som finns är havre. Vi kan ju självklart köpa eget, men det verkade inte jätteuppskattat. Så frågan är då om man kanske ska ställa över honom på havre och sen köpa till något som hjläper honom att bygga muskler, för muskler är något han verkligen behöver nu!
Så ja, är det någon som är bra på det där med foder som kanske har några tips?


Hur mycket muskler ser ni på den här ryggen lixom ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad är det för kraftfoder han inte gillar?

Jag har tidigare gett Achilles Dynavena 50 och havre och det musklade han sig jättebra på. Numera ger jag Kraffts müsli och havre.

2010-07-06 @ 15:07:22
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0