23/6 2010

Idag var jag uppe i stallet vid 13 och eftersom det var så sjukt varmt mitt på dagen så red jag i ridhuset. Först skrittade vi ett varv runt galoppbanan som vanligt och Dandy blev nästan svettig av det pga värmen! Och då ligger ändå större delen av galoppbanan i skogen!
Sen gick vi in i ridhuset och jag red där en stund. Dandy var så himla pigg och glad så ja, vi rejsade mest! När han är sådär pigg och glad gäller det att inte få honom att tycka det är tråkigt, så det enda jag krävde av honom idag var att han skulle gå i en låg form. Så vi travade mest runt där inne och han sprang med spetsade öron mest hela tiden! så söt var han!
Även om ridhuset är svalt så blev han så sjukt svettig så han fick sig ett ordentligt bad sen! Men han gillar det dock inte! Han kryper upp på väggarna och vill helst inte bli blöt, framförallt inte om halsen! Men vad ska man göra? Han måste ju bli ren! ;)
Dock ska jag bannemej aldrig bada honom igen! Jag tog ut honom en stund efter att han badat för att han skulle torka i solen och få äta lite gräs, och i solen var han GUL! Inte brungul, bara GUL! Bork! sen har han några kolsvarta fläckar.. Riktigt oläckert! haha!

Vid 5 kom mamma med trailern så pckade vi ihop alla grejer och vid kvart i 6 var Dandy redo att åka! Dock hade han ingen större lust att gå in i trailern, men när krafthinken kommit fram så gick han snällt in.. jobbig ponny!
Vid halv 7 var vi på plats ute på Lennartsnäs och Dandy fick komma in i sin nybäddade box och rullade sig flera gånger! Men jag tror han kommer trivas där ute! Han kommer få gå i en hage med lite gräs i men inte så mycket att han blir tjock!

Imorgon ska vi åka och släppa alla ridskoleponnyer på sommarbete! Vid 9 kommer bussarna men det är 3 st 9-hästarsbussar som kommer så vi behöver bara åka en gång (2 ponnyer åker i trailer)! Värre var det förut när vi åkte en miljon lass när alla hästar och ponnyer skulle åka på samma dag. Även om dom åker 9-hästars så blir det ändå ett par lass när 50 hästar ska åka! Fats värst var den gången då vi åkte på natten.. Tror vi började vid 8 på kvällen och var tillbaka i stallet igen vid 7 nästa morgon.. Fast då gick alla hästar ute på Nådhammar, nu går dom typ i Bro tror jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0