24/6 2010

Dandy var en riktig piggelin idag när jag red på honom! Det är så himla härligt när han är sådär pigg! Mindre härligt att han har noll koll på fötterna och halvhalter vet han inte vad det är för tillfället ;)
Tänkte att jag skulle rida på ridbanan, men eftersom det gick en häst i skrittmaskinen som är precis brevid ridbanan så gick jag in i ridhuset istället. Vet inte riktigt hur han skulle reagera på det eftersom den låter ganska mycket. Jag tror faktiskt inte han skulle bry sig, men eftersom han var så pigg så känndes det dumt att chansa!
men som sagt, han var otroligt pigg och känndes för det mesta jättefräsch! och eftersom han känndes så fräsch så testade jag honom lite för att känna hur fräsch han kändes i olika gångarter, rörelser osv. Red bara jättekorta sträckor av allt, men i skänkelvikningarna känndes det inte konstigt alls, galoppen var ofräsch och i det stora hela är han jättestel i vänstersidan!
men jag rider på nu under helgen och sen får John kolla honom på måndag.

När jag ridit så skrittade vi ut en sväng och Dandy trippade på så fint så ;)
Han tror verkligen att han är på tävling! För såhär beter han sig bara vid sånna tillfällen! Stackarn, känns ju som om man lurar honom :)

Imorgon åker jag till stallet tidigt på morgonen och fixar allt. Sen åker vi direkt ut till landet och firar midsommar och komemr hem igen lördag kväll, så ni får en ny uppdatering då :)


Kommentarer
Postat av: Elinore

SV: ja det är så mysigt :D vad gör han om du gör det då? :D

2010-06-24 @ 22:34:08
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Elinore

SV. jaha okej , haha ja den är bra :D det kommer nog gå bra :D

2010-06-25 @ 23:37:24
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0