27/3 2010

När jag rider själv brukar jag rida ganska lugnt. Eftersom jag tränar för Annie ganska många dagar i veckan (bara för det är inte alla pass stenhårda) så tycker jag det passar ganska bra att jag rider lite lugnt de dagar då jag rider själv. Det brukar bli mest lite "rastning".
Men eftersom jag bara tränat ordentligt en gång den här veckan så red jag ändå rätt ordentligt idag. Red på morgonen, vilket nästan måste vara det underbaraste som finns! Så himla skönt att komma till stallet när det är så lugnt och verkligen ta den tid man behöver på sig utan att behöva tänka på att lektionerna snart börjar osv.
Dandy känndes iaf ganska fin. Lite springit stundtals, men när det var bra så var det riktigt bra. Jättefina skänkelvikningar gjorde han dessutom! men när jag inte har någon som står och skriker på mig så glömmer jag så lätt bort alla dessa halvhalter. Och då tappar han takten på en gång och det blir väldigt springit, men nu kommer jag oftast på mig själv och gör en liten halvhalt, och vips så är vi på banan igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0