15/5 2010

Idag skulle annie ha kollat på Dandy när jag longerade honom, men hon blev sen så jag var redan klar när hon kom. Men hon skulle iaf ta honom själv lite senare och sen skulle hon träffa veterinären på eftermiddagen och prata med honom ifall hon tyckte att Dandy var ofräsch.
Jag tyckte dock att han var lika knackig idag. Jag kanske bara inbillar mig för att jag vet att han var halt, men jag vet inte. Han var iaf väldigt lydig. att gå från skritt till trav till galopp är inga problem och inte heller från galopp till trav, men att gå från trav till skritt kan ta flera varv innan han saktar av :P





För att göra det hela enkelt: Ellen som tävlar Brolle rider knappt på honom. vanligtvis rider hon nästan bara på Cappuchino men innan tävling rider hon lite på Brolle. Brolle är en riktig klippa på ridskolan och behövs på de andra lektionerna, och ellen är så duktig så hon behöver inte en massa träning för att rida de här klasserna på honom. Ska hon ut och rida La så krävs det nog att hon rider honom lite mer, och dessutom finns det knappt några La här som är möjliga att åka på.
Men faktum är att Brolle har tävlat upp till regional La med Stella, men då red hon honom nästan varje dag!

Stella och Brolle på Färingsö 2007 (?)


Kommentarer
Postat av: Moas hästdagbok

Sv. Tack! Det är såå rooliigt :o)



2010-05-16 @ 13:44:13
URL: http://moashdb.blogg.se/
Postat av: Moas hästdagbok

Sv. Tack! Det är såå rooliigt :o)



2010-05-16 @ 13:44:51
URL: http://moashdb.blogg.se/
Postat av: Emmi

Anser du att du är bortskämd? vad köpte du din häst för? han kan inte ha varit billig..

Betalar dina föräldrar allt eller måste du köpa saker själv. Tycker du verkar rättså bortskämd.

2010-05-16 @ 18:05:18
Postat av: Anonym

ofta inte du oxå skulle kunna hoppa upp utan att ha ridit brolle innan och vinna på 70% i en LC..

2010-05-16 @ 20:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0