16/5 2010

Annie hade tittat på lilla Dandy igår och tyckte också att det inte såg riktigt rätt ut. Så hon hade pratat med John (vet.) och jag tror dom skulle höras igen men jag skulle fortsätta longera Dandy dom här dagarna som är kvar.
Så jag longerade honom idag. Gick ett varv på galoppbanan först och sen in i ridhuset. Han var mycket mer framåt idag men det ser fortfarande lite skumt ut. Dock var han dessutom lydigare än någonsin! Bara en gåpng som han inte ville sakta av från trav till skritt, alla andra gånger krävdes det bara ett röstkommande för att han skulle byta gångart! Duktig ponny!
Gick ut sen ett varv runt galoppbanan igen.

Jag ska ju longera imorgon också och på tisdag var det tänkt att jag skulle börja rida, men vi får ju se hur det blir med den saken. Jag kan ju itne rida om han inte är fräsch ;)




Jag måste faktiskt svara både ja och nej på den frågan. Mina föräldrar betalade Dandy, de betalar stallhyror, veterinär, hovslagaer, tandläkare osv. De betalar även den nödvändiga utrustningen för honom, såsom täcken, träns osv. Sadeln jag har är en sadel jag har fått låna av ridskolan som dom inte behöver, så den har vi inte betalat något för, men skulle vi köpa en ny sadel så skulle dom betala den. Så ja, lite bortskämd kan jag nog säga att jag är. Däremot om det är något som jag VILL ha, då får jag i nästan alla fall betala det själv. Ibland är mami snäll och betalar, men det mesta jag vill ha men inte behöver får jag köpa själv. Det mesta i min egna utrustning har jag köpt själv eller fått i julklapp/present. Alla mina ridbyxor jag använder nu är presenter eller julklappar, likaså mina hjälmar och min klubbjacka. Ulk-jackan fick jag när jag gick ULKen så den har jag inte betalat något för. Däremot mina stövlar och min kavaj har jag fått köpa själv. Stövlarna gav jag 4000 för och kavajen 1500. Jag hade både stövlar och kavaj som funkade men jag ville ha nytt, så det var bara att slanta upp!
Dessutom finns det väldigt mycket saker på ridskolan och så som jag kan låna om jag någongång skulle behöva något jag inte har :)

Hur mycket Dandy kostade är ingenting jag tycker ni behöver veta, men nej, billig var han inte. För mig är dock allt över 50' dyrt så därefter kan ni ju själva gissa vad han kostade ;)

Många tycker att jag är bortskämd, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att det är värre än så många narda. Skillnaden mellan mig och mina kompisar är att jag får saker till hästen, medans dom får pengar till andra saker. Visst, pengar som täcker upp för en häst får dom inte, men ni fattar grejen ?

Så, en liten fråga; Tycker DU att jag verkar bortskämd?



Kommentarer
Postat av: Lena

Hej! Nej jag tycker inte du verkar bortskämd utan tvärtom en trevlig tjej som tar hand om sin ponny på ett bra sätt. Jag är mamma till en tjej som tävlar samma klasser som du och man blir alltid glad när ni tjejer gratulerar varandra till framgångar osv. Sportsligt och trevligt! Lycka till och hoppas Dandy är fräsch snart igen!

2010-05-17 @ 10:16:16
Postat av: Moas hästdagbok

Men herregud vad alla klankar på din blogg nu då! Inte är väl du mer bortskämd än någon annan som har egen häst? Jag skulle nog kalla alla med egen häst bortskämda om man tycker att det är bortskämt att ens föräldrar står för kostnaderna. Hur skulle man kunna stå för det själv, menar jag? Studiebidraget? ;) Nej, onödig kommentar tycker jag.

2010-05-18 @ 14:49:16
URL: http://moashdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0