28/5 2010

Idag var ju då John ute och kollade Dandy och det var väl inte direkt några glädjande besked om man säger så..
Han är nu behandlad i båda fram igen och i ena hasen. 5 dagars skritt och sen lätt ridning igen och 4 veckor karens.
Det innebär alltså att det blir inget KM (6 juni), inget Gripens (18-20 juni) och sen får vi helt enkelt se hur han mår. gripens är verkligen den roligaste tävlingen jag varit på, dels pga alla roliga klasser men också eftersom dom är så duktiga på att arrangera! Så det är verklige njättesynd att jag missar den tävlingen!

Det värsta är trots allt att jag inte ens har tränat på en månad och ändå krävs det behandling. Det känns inte jättelovande att han inte ens klarar av 15 minuters trav i apddocken varje dag i en vecka. Och när det nu dessutom var ett nytt ben..
Lite uppgiven måste jag allt säga att jag är, det var ju trotsallt inte det här jag köpte honom för.

En annan väldigt jobbig sak är att han känns så otroligt färsch och fin att rida, men sen är han så haöt på böjprovet. Då kommer jag ju aldrig kunna känna om han är halt eftersom det inte KÄNNS, bara syns..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker verkligen synd om dig som hamnat i "behandlingsträsket". Varför blir han halt, har veterinären någon teori?

2010-05-28 @ 22:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0