7/5 2010

Idag var John (vet.) ute och kollade på Dandy. Kan väl säga att det var inte mycket som var helt på den lilla ponnyn.. Nej men, ja, han är behandlad i båda fram och i ryggen. Nu ska han ledas 2x20 minuter varje dag i 5 dagar, sen ska han ledas 20 min+10 min longering i galopp i 5 dagar och sen får jag börja rida igen! Dock är det karens på typ 6 veckor tror jag så det blir ingen tävling fören Gripens i juni. Dock missar jag bara en inplanerad tävling (sjövillan 6/6) eftersom vi hade räknat med att det var behandling som gällde! Så ja, det är ju tur att vi kollade upp det här nu och inte om några veckor, då hade halva sommaren varit körd!
Dessutom måste han ju skos omgående då även den andra bakhoven har börjat gå sönder..

Lite trist med ingen ridning på 10 dagar men jag får ju vara glad att det inte är flera månader :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad är det som är fel eftersom Dandy verkar behandlas ganska "ofta"?

2010-05-07 @ 18:17:29
Postat av: Karin

Jag fick inte till kommentaren där du hade svarat... Du skrev att han är tät i ryggen, är det detsamma som KS?

2010-05-08 @ 09:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0