Tävlingsutrustning

Dandy: Dandy har alltid ett träns från Lyckås med vitfodrad nosgrimma och blingpannband (kommer från Sjöhagen). Jag har en sadel som jag har fått låna av ridskolan eftersom min inte låg någe bra på honom. Jag vet dock inte vad det är för märke på den, men den är inte särskilt snygg men passar bra och det är det viktigaste! Schabrak brukar jag variera lite. Antingen har han ett vitt med guldkant och mitt namn och klubben broderat i guld, eller så har han ett vitt schabrak med brun kant och guld pp med mitt namn broderat i brunt. På framridningen har han alltid vita snydd/vita lindor och boots. Oftast blir det skydden eftersom dom är lättast att sätta på. Det är iaf ett par vita med ludd från Jacson. Lindorna är vita och kommer från Mia´s. Bootsen är också vita av märket Equiguard (Hööks).

Jag själv: Mina ridbyxor är vita och kommer från Hööks (älskar verkligen dom ridbyxorna!). Sen har jag flera andra par också men det är dom jag använder mest. T-shirt har jag flera olika som jag använder, det ända kravet är att dom ska vara tunna. Plastrongen vet jag inte vad det är för märke på men den är köpt på Abrahamsbergs ridsport. Plastrongnålen är en brosch som jag hittade bland min mammas gamla smycken. Jag har sånna där stövelstrumpor från Kingsland som är galet bra! Förut kämpade jag med att få på mig stövlarna med nylonstrumpor och pådragare, men det slipper jag nu! :)
Mina stövlar är ett par Cavallo Weltmeister som jag köpt på Mustang för några år sedan. Dom börjar bli lit eslitna nu så ett par nya står nog på önskelistan, men dom funkar bra. Hjälmen är en Charles Owen Hampton Hat som jag fick i julas, men den är galet skön! Hårnätet är svart med en rosett och kommer från Häst och Hundhuset. Mina ridhanskar är vita och kommer från Lyckås. Har även flera par sånna fast i svart och tycker dom är jättebra. Sporrarna är från hööks och spöt har jag snott av Pellen :)
Min kavaj är en svart Pikeur (vet inte vilken modell) som jag har köpt på Abrahamsbergs ridsport.

Tror inte att jag glömt något nu :)


Kommentarer
Postat av: Fanny

Vad tycker du om rollkür? kram!

2010-05-08 @ 23:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0