10/11 2010

Var ju ledig idag, så jag åkte upp till stallet vid typ två.
Gjorde iordning Dandy och gick in i ridhuset. Han var jätteloj när jag gick med honom, men så fort jag började longera så vaknade han till igen!
Själva ridpasset gick iaf helt okej. Man känner av lite på höger fram något steg då och då, men det är inte mycket. Imorgon kommer iaf hovslagaren och slår på skon!
Jobbade inte med nåt särskilt, gjorde mest lite grejer som Dandy tycker är kul. Bland annat så gjorde vi lite enkla byten, förvända galopper och skänkelvikningar.
Han vet ju själv att han är bra på det, så därför tror jag han tycker det är så roligt!

Gjorde iordning honom efter och släppte ut honom i hagen igen.
Sen stannade jag kvar i stallet och pluggade eftersom jag skulle rida min vanliga lektion på kvällen. Men när jag kommer dit vid 19.30 för att se vem jag ska rida så visar det sig att jag tydligen inte kunde rida eftersom det itne fanns någon häst till mig.
Förut red jag ju en av hästarna på min lektion på onsdagar. Men vi hade ju bara bestämt att det skulle vara så fram tills Dandy hade varit hos veterinären och vi visste hur det blev med honom. Nu vet vi ju, och jag har inte hunnit prata med annie om Kim. Och eftersom han var hos tandläkaren igår så ska han vila några dagar.
Så nä, jag hade väntat helt i onödan.

Imorgon ska jag iaf träna Dandy för annie! Får hoppas att man inte märker av frambenet utan att det bara är pga skon!


Dandy i somras på Lennartsnäs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0