12/11 2010

Idag red jag Dandy för annie en stund.
Han var lite seg i början och jag hade svårt att få in ytterbogen. Men när det väl släppte så blev han väldigt fin! Gjorde öppnor som faktiskt blev helt okej. Vi har ju fortfarande lite svårt för det där med skolor, antingen så förböjer jag honom eller så händer det ingenting ;) Dessutom har vi lite svårt med bjudningen i skolorna, men nu blir det flyt och han flyttar sig bra, sen kommer bjudningen mer och mer för vajre gång!
Galoppen blev också ganska bra när jag väl höll på yttertygeln och red på framåt!
Dandy fick iaf jobba rätt ordentligt, han var iaf väldigt svettig efteråt! Så vi skrittade 20 minuter innan vi gick in.

Imorgon ska han longeras en stund på morgonen och så rider jag Kim på lunchen.
Tror det är bra för Dandy att gå lite utan ryttare imorgon. Han har ju fått gå mycket med ryttare sista månaden. Men imorgon ska han alltså longeras iaf ;)


Dandy under longering i somras :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0