19/11 2010

Jag har verkligen blivit dålig på det här..
Anledningen till att jag valde att starta en träningsblogg var mest för att jag själv skulle kunna hålla koll på hur mycket jag tränat, hur det gått och för att kunna gå tillbaka och kolla vad vi hade för problem förut. När man tycker att ingenting fungerar är det jättebra att kunna gå tillbaka ett par månader och se vad man fokuserade på då och vart problemen låg. För det finns hela tiden något som förbättras, men man glömmer lätt bort det när man tycker att det bara går dåligt!

Dandy SER fräschare ut än någonsin när jag longerar honom just nu! Longerar ju alltid innan jag sitter upp och annars brukar det ta ett tag innan han kommer igång och då ser han lätt lite ofräsch ut. Men sista dagarna har han sett riktigt framåt och fräsch ut redan vid longeringen!

Igår red jag på lektionen kl 18 och Dandy blev ganska fin på slutet. Dock blev Gulis lite väl pigg så Pellen fick smaka ridhusbotten. Dandy har ju tidigare tagit varje chans till att dra iväg. Så fort en annan häst busade lite så hängde Dandy på. Och eftersom Gulding var precis bakom mig och Dandy när Pellen åkte av så var jag tvärsäker på att Dandy skulle dra iväg. Så Karro kör på tvärnit och tar ett stadigt grepp i "kärringremmen" (vad skulle jag göra utan den?)! Dock skötte sig Dandy exemplariskt! Försökte inte ens dra!

Sen red jag Theo<3 med 20-gruppen. Dock har han skav av sadelgjorden så jag fick rida barbacka.. Inte så roligt om man säger så.. Men det gick väl helt okej ändå, med tanke på förutsättningarna. Idag gör min rumpa dock väldigt ont! :P

Idag skulle jag ridit Dandy för annie på eftermiddagen, men hovslagaren kom så hon hann aldrig hjälpa mig. Dandy var iaf lite seg, men bättre än han var senast när jag red utan sporrar. Han är så himla nonchalant ibland den där lille ponnyn..
Nej men han är fin, det saknas bjudning men när den kommer så kommer allt bli kalas!
Nu håller vi bara tummarna för att vi kommer iväg till Hogsta över jul!

Imorgon jobbar jag 11-17 i stallet, så jag måste rida på morgonen innan eftersom vi har filmkväll med usek på kvällen. Så det är bara hoppa upp i ottan iaf! Jag sa nej till att jobba heldag eftersom jag ville ha lite sovmorgan, men så blev det ju inte direkt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0