30/11 2010

John var tillbaka idag för att kolla Dandy.
Annie skulle ta Dandy när John var där eftersom varken jag elelr mamma kunnde vara där, men precis när jag kom vid 4 så skulle dom börja med Dandy, så jag hann vara med iaf!
Eller ja, dom hade ju börjat men när jag kom skulle dom precis börjat spruta.
Dandy sprutades i båda kotorna bak och höger bakknä, mest lite underhållning!
Ryggen behöves det inte göra något åt alls! Känns riktigt skönt att vi inte har behövt göra något åt ryggen på de två senaste kollarna!
Dock tyckte John att Dandy såg bättre och bättre ut för varje gång han såg honom nu. Dessutom fick Dampisen beröm för att han var så musklad och fin i kroppen! Det betyder ju att vi arbetar honom rätt så det känns ju bra!

Nu ska han skrittas (ledas) 2x20 minuter i 4 dagar, ridas lite lätt 3 dagar och sen får vi träna som vanligt igen!
Dock komemr det där med att skrittas 4 dagar göra det hela lite jobbigt. Han ska ju skrittas morgon och kväll då, vilket gör att jag måste ta stallet innan skolan. Det funkar ju, men det klart att det är jobbigt ;) Så imorgon måste jag vara i stallet strax efter halv 8. På torsdag har jag längre tid på mig eftersom jag troligtvis inte börjar fören 11.25. Fredag däremot måste jag vara i stallet 6.30 för att hinna till skolan i tid.. Men men, var gör man inte för sin stjärna?! ;)


Såhär såg Dandy ut efter en behandling i juni. Då hade han stått i över en månad och hade inte en muskel på hela kroppen ungefär!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Visst har du köpt Artemis tränset från Hööks till Dandy? Hur upplever du det i storleken? Min nya prinsessa ligger ju mellan full och cob i stl så jag funderar på vilken storlek jag ska ta...

2010-12-01 @ 19:30:57
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0