3/11 2010

Red både Dampet och Kimpan för annie idag.
Började med Kimpan vid halv 3. Han var helt okej i början, lite småjobbig men ändå okej.
Jag har inte suttit ner på honom i traven på jag vet inte hur länge, så idag testade vi det igen. Det blev kind of svårare om man säger så.. Haha!
Jag fick rida lite "hoppryttar-style" om man säger så ;) Ni får väl själva lista ut vad det innebär! :)
Nä men det var sjukligt jobbigt, trodde jag skulle avlida och hoppades att han skulle ge sig så att vi kunde avsluta :P

Var helt slut efter Kimpan, men då var det bara skynda sig och göra iordning Dandy!
Gick in med hoonm och skrittade fram i ridhuset och longerade en stund. Trodde han skulle vara helknäpp eftersom han klipptes och vilade två dagar, men icke! han var faktiskt rätt lugn.
När jag hoppade upp var han helt ok framåt, inte som han varit sista tiden men ändå okej. Annie tyckte jag skulle börja lite i galopp, och satan vad han satt fast i högersidan! värre än någonsina tror jag! Men efter ett tag släppte det rätt ordentligt.
I traven jobbade vi med att sänka honom lite, utan att han blev lång. Han har börjat krypa upp så mycket och bara bli kort i halsen. Han har alltid gjort det lite grann, men nu är det så extremt tydligt.
På slutet travade han iaf ganska bra och sänkte sig stundtals. men det är sååååå svårt! haha!

Efteråt var jag heeelt död! Då hade jag ju bara två hästar som skulle tas om hand om också ;) men vad gör man inte?!

Tog även en tur till Guro med mamma och annelie. Dandy behövde nya schabrak. typ alla mina schabrak är för små för hans sadel :P
Så vi åkte ut till Guro och köpte två nya, ett vitt mias med svart och guld kant och ett blått Equline med lila kant :) Annalie frågade om min ponny verkligen var bög på riktigt? kan vara så ja :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0