6/11 2010 Klubbtävling Vällingby

Idag var det ju då klubbtävling - Ormen cup! haha!
Var i stallet vid 8 för att hinna knoppa mina hästar. Kimpan började jag ju fläta igår så det var bara rulla upp dom idag. Sen var det Dandys tur och annelie tippade på att han skulle vara knoppad på 11 minuter, men icke. 10 minuter tog det innan han var färdig! Theo däremot har en så förjävlig man så det går inte att göra det fort och snyggt.
Sen hade jag ju lovat att knoppa Iffe också åt Kristin, och sen kom Christoffer och bad mig knoppa Pjotter. Seriöst, alla borde ha en Pjotter att plocka fram när man ska tävla. Snällare häst får man leta efter! Hade honom lös i boxen och han stog som ett ljus med huvudet blickstilla hela tiden!
dessutom knoppade jag ju Frida igår.. ;)

Började rida fram Kimpan, som skulle gå Lb:1, vid halv 11 (hade starttid 11.20 men ville ha lååång framridning). Han var ett riktigt as i början, men blev ändå ganska fin tillslut!
Inne på banan var han inte så bra i traven, mot hand och blev väldigt rak. Galoppen däremot var väldigt bra! men vi fick faktiskt hela 62% och blev typ 6:a tror jag (4 placerade). mycket bra betalt på den ritten tycker jag, men dom som såg honom sa att han såg fin ut iaf!

Sen var det Theos tur vid 12.07. På honom startade ja Lb:2
Varken jag eller Stella har ju ridit på honom på typ en månad, och vad jag vet är vi de enda i specialgrupperna (eller närliggande) som rider på honom. Så han är ju inte direkt genomriden om man säger så :)
Så vad ska man förvänta sig lixom?! Tycker ändå han skötte sig ganska bra, även om det inte var riktigt hans vanliga jag som visade sig idag. Han brukar ju ha tendens att bli lite låg och krypa ihop i formen, men idag blev han snarare lite öppen stundtals. Men men, ibland blir det såhär och det är inte mycket att göra åt! Han fick ändå 61%.

Sist ut var det Dandy som skulle gå La:6 12.57.
Han drog ju av sig en sko igår, så jag hade lindat in den ordentligt så att det inte skulle kunna gå upp mer på hoven. På framridningen känndes han nästan halt första varven, men sen försvann det. frågade Jennie om hon tyckte han såg halt ut, men hon sa att det var något steg då och då som han varlite ojämn, men han mådde nog bättre av att gå.
Jag red bara fram typ 10 minuter på honom, det räcker för annars blir han så seg inne på banan.
Väl på banan kände man inte av någonting att han skulle vara halt. Det är ju lite mjukare i det ridhuset så det kan ju vara därför.
Själva programmet känndes riktigt bra! För första gången sen i våras så BJÖD han verkligen! Och utan att bli sådär snabb i takten, utan det var stora och luftiga travsteg! Skolorna var kanske inte jättebra, men de var mycket bättre än sist! Sen saknar han lite bärighet, men det kommer med tiden. Fokus har bara legat på att han ska gå fram ordentligt.
Galoppen känndes väldigt bra, med undantag för att tungan åkte ut en gång när jag glömde använda benen.. ;)
travökningarna däremot blev lite jobbiga eftersom dom är så sjuuukt långa! Han orkar ju inte hela vägen :P
Nä men i det stora hela så var han verkligen sååå fin! Jag log väl ungefär hela programmet igenom, för känslan som jag hade idag har jag bannemej itne haft sen i våras!
Vi fick 62,79%. vilket vi också blev 4:a på (placerade). Lb och La slogs ihop.
Faktum är att det här var nog ett av de roligaste programmen jag ridit! Även om det var svårt eftersom alla långa linjer blev så extremt lång för Dandy så var det sjukt kul verkligen! Och framförallt så var det mycket galopp, det gillar vi!

Måste erkänna att jag är lite stolt över mig själv som lyckades hålla 3 program i huvudet under dagen! Jag som har ett minne som en guldfisk red inte fel en enda gång! tjohoo! :D

Dandy ska få gå imorgon bitti, dock lite lugnt.
Kimpan ska ju få vara med på hoppningen. Det kan ju bli väldigt spännande! :)


Det skulle kunna vara så att min ponny typ är världens finaste...!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Vad kul att det gick bra. :) Jag tycker också om la:6, det är ett roligt program.

2010-11-07 @ 22:40:24
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0