8/11 2010

Hade tänkt rida Dandy först idag. Så jag gjorde iordning honom och skrittade fram. Han var väldigt pigg och glad när jag gick med honom, vilket inte direkt hör till vanligheterna! Han brukar släpa benen efter sig och vill helst stå still. Men idag skrittade han riktigt fort!
När jag började longera honom så syntes det att han markerade på höger fram (det är på hö fram som han dragit av skon). Så vi gick en sväng ute istället.
Tror inte att han är halt HALT, utan tror mer att det beror på att han inte har någon sko. Jag har ju inte gipsat honom den här gången eftersom han inte kan gå i hagen då.
Så jag kan tänka mig att det komem bli lite svårt för veterinären imorgon att bedömma om Dandy är halt pga att han inte har någon sko eller av någon annan anledning. Men jag kan ju ingenting om sånt där så jag ska kanske inte säga något ;)

Nej men jag måste ändå säga att det känns riktigt bra inför morgondagens veterinärbesök! Dandy känns piggare och gladare än någonsin just nu! Kanske att han behöver underhålla någon kota eller led, men jag tror och hoppas att det inte är något stort den här gången!


Förra vintern, skadad ponny som inte ens hade en hagkompis att leka med!


Kommentarer
Postat av: N

snälla, kan du rösta på black jack till årets häst 2010? skulle betyda mycket, kram på dig! :)

http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=58004&flashparamcontributionid=272057

2010-11-09 @ 21:50:40
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0