Dandy och hans hagkompisar

Igår när jag kom till stallet så var ju Dandy ute i hagen. Han går ju tillsammans med Iffe och Piffe, två stora (Iffe är 175+ och Piffe är inte långt efter) hästar som är 5 och 3 år gamla. Både Iffe och Piffe vill alltid komma först in från hagen och kommer galopperandes mot grinden när man komemr gående, medan Dandy alltid står en bit bakom och väntar snällt.
Så att bara få in Dandy om dom inte har mat ute är iprincip omöjligt, speciellt om det är dåligt väder!

Det spöregnade igår när jag skulle hämta in Dandy, så jag insåg ganska snabbt att jag aldrig skulle lyckas få in Dandy själv. Men jag gick ut och då stog de alla tre på en rad. Dandy reagerar alltid när jag ropar på honom, men han kommer aldrig hela vägen till grinden själv. Men idag när jag ropade på honom så kom han travandes fram till grinden, medan Iffe och Piffe stog kvar brevid varandra där de stått alla tre!
Har nog aldrig hänt tidigare, något av de!


Dandy och Iffe tidigt i höstas


Kommentarer
Postat av: Anonym

skriv om de andra hästarna i ditt stall!

2010-11-16 @ 17:55:53
Postat av: dansken

åå, det måste jäg lära dem, har aldrig hänt mig tidigare heller! brukar försöka hota lite med eltråden men den skiter de ju blankt i... iffe, piffe och puffe - grabbarna grus liksom! :D

2010-11-16 @ 23:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0